«Αττική Οδός» στη Θεσσαλονίκη με σύμβαση 350 εκατ. ευρώ

Geomeletitiki.gr > ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ > «Αττική Οδός» στη Θεσσαλονίκη με σύμβαση 350 εκατ. ευρώ
«Πράσινο φως» ανάβει τις επόμενες ημέρες η Διυπουργική Επιτροπή στη Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα για το εμβληματικό οδικό έργο της συμπρωτεύουσας που μπαίνει σε πρώτη προτεραιότητα.

Μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένεται να εγκριθεί από την Διυπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ, η Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα για την αναβάθμιση της Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης, προϋπολογισμού περί τα 350 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για ένα από τα έργα προτεραιότητας που θέλει να εντάξει η κυβέρνηση στο πακέτο των επενδύσεων για την προσεχή πενταετία.

Ο σχεδιασμός προβλέπει την κατασκευή υπερυψωμένης γέφυρας από το ύψος του νοσοκομείου Παπαγεωργίου μέχρι και τα Κωνσταντινουπολίτικα και στη συνέχεια επεμβάσεις διαπλάτυνσης μέχρι την Καρδιά. Ο οδικός άξονας θα αποτελεί τον δεύτερο ελεύθερης ροής αστικό αυτοκινητόδρομο στην Ελλάδα μετά την Αττική Οδό.

Η σημερινή Περιφερειακή Οδός της Θεσσαλονίκης έχει σχεδιαστεί τη δεκαετία του ’70 και η ανάγκη αναβάθμισης επισημαίνεται εδώ και χρόνια από τους φορείς της πόλης. Η Περιφερειακή Οδός της Θεσσαλονίκης σχεδιάστηκε για να εξυπηρετεί εξήντα χιλιάδες οχήματα ημερησίως και σήμερα έχει φτάσει τα ενενήντα χιλιάδες, ενώ και οι προβλέψεις για τα επόμενα χρόνια είναι ότι ο αριθμός των διερχόμενων οχημάτων θα αυξηθεί.Το σχέδιο της υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου, από τον κόμβο Κ5 (στο νοσοκομείο Παπαγεωργίου) μέχρι τον κόμβο Κ10 (στα Κωσταντινουπολίτικα) υπάρχει εδώ και αρκετά χρόνια, αλλά το υψηλό κόστος αποτελούσε εμπόδιο.

Στην ουσία, η νέα λεωφόρος θα κατασκευαστεί πάνω από την υφιστάμενη εσωτερική περιφερειακή οδό της Θεσσαλονίκης και θα βελτιώσει τις συνθήκες κυκλοφορίας για όσους κινούνται από τη δυτική πλευρά προς το αεροδρόμιο και τη Χαλκιδική, αλλά και από το βόρειο προς το νότιο τμήμα της πόλης.

Το συνολικό μήκος της υπερυψωμένης λεωφόρου θα φτάνει τα τέσσερα χιλιόμετρα. Το έργο, με βάση παλαιότερες προτάσεις και σχέδια, περιλαμβάνει και διαπλάτυνση της υφιστάμενης περιφερειακής, προσθήκη δύο σηράγγων στα Κωνσταντινουπολίτικα με μονοδρόμηση των δύο υφιστάμενων τούνελ, κ.α.

Στη συνέχεια, και μέχρι την Καλαμαριά (μια απόσταση περί τα τρία χιλιόμετρα) προβλέπονται εργασίες διπλάτυνσης και ανακατασκευή του κόμβου Κ11 (Πυλαίας – Πανοράματος). Δεν είναι γνωστό αν στο ΣΔΙΤ ενταχθεί και η αναβάθμιση του τμήματος που οδηγεί στο αεροδρόμιο μέσω της Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκης – Μουδανιών, καθώς και ο συγκεκριμένος δρόμος αντιμετωπίζει προβλήματα κυκλοφοριακής συμφόρησης.